חרדים ספרדים? 99.9% שגם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי

מערכת שורש  ד תמוז, תשפ  6/26/2020

חרדים ספרדים זאת ההזדמנות שלכם להחזיק בעוד דרכון שיכול להקל עליכם בנסיעות, טיולים, לחבר אתכם עם קהילות יהודיות באירופה ואף לחסוך לכם כסף על לימודים וקבלה לישיבות בחו"ל
.......................

חרדים ספרדים? 99.9% שגם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי

בשנת 2015 עבר תיקון בחוק ההתאזרחות בפורטוגל לפיו תינתן האפשרות למיליוני יהודים צאצאי מגורשי ספרד לקבל אזרחות פורטוגלית. התיקון בחוק בא כדי לתקן את העוול הגדול שנגרם ליהודי קהילות ספרד אשר הוגלו לפני למעלה מ-500 שנים, ולעודד חזרה של צאצאי הקהילה המסורתית העתיקה לארצות המוצא. אם אתם חרדים ממוצא ספרדי סביר להניח שגם אתם זכאים לאזרחות פורטוגלית ודרכון אירופאי שיאפשר לכם לגור, ללמוד ולעבוד בכל מדינות האיחוד האירופאי.

ההיסטוריה של הקהילות היהודיות החרדיות העתיקות וגירוש ספרד

עם התחזקות הנצרות במאה ה-15 והרדיפה אחרי העם היהודי בחצי האי איברי שבדרום מערב אירופה השלטונות אסרו על ישיבת יהודים והוחלט לתת להם את האופציה להתנצר או לצאת מגבולות הממלכה. היהודים החרדים ומנהיגי הקהילות הגדולות ששמרו על דתם וברחו מידי הרודפים התיישבו במדינות הים התיכון צפון אפריקה, מחוזות של האימפריה העות'מנית וצפון אירופה ולקחו איתם את המסורת היהודית, בנו בתי כנסת במדינות החדשות ושמרו על המנהגים היהודים-ספרדים העתיקים עד היום. ועכשיו הצאצאים של יהודי ספרד שבחרו לשמור את דתם במדינות אחרות יכולים לממש את הזכות שלהם לקבל אזרחות פורטוגלית ולתקן את העוול שנעשה וכן לחזק את הקשר שלהם עם פורטוגל.

מה תורם דרכון פורטוגלי?

דרכון פורטוגלי מעניק את כל הזכויות שיש לאזרחי שאר המדינות שחברות באיחוד אירופה גם לשם טיול וגם לשם תעסוקה ומחיה. מלבד האזרחות האירופאית התיקון בחוק נועד על מנת לחבר את צאצאי המגורשים חזרה לקהילות היהודיות וזה יכול לעניין אתכם ממספר סיבות:

מציאת שידוך - הקהילות היהודיות בעולם מברכות על שידוכים של חרדים יושבי הארץ עם יהודים מסורתיים יושבי מדינות הגולה, הדבר מחזק ופותח שער ליהודים החיים בגולה להתחבר לארץ ישראל. בעזרת דרכון פורטוגלי תוכלו להכיר אנשים חדשים בקהילות דתיות בחו"ל, למצוא שידוך ולבנות בית נאמן מסורתי בארץ או בחו"ל.

חיזוק הקהילה - למחזיקי דרכון פורטוגלי יש את האפשרות לעבור ולבסס קהילות יהודיות בכל אחת מהמדינות באיחוד האירופאי. היהודים צאצאי ספרד המסורתיים המגיעים למדינות אירופה מתקבלים בזרועות פתוחות, הקהילות מזמינות לעזור לחזק ולהפיץ את התורה בקרב יהודים ולקחת חזק בבניה וביסוס היהדות במדינות הגולה.

לימודים בחו"ל - לכאלה שבחרו בדרך האקדמית יש אופציה נהדרת להתקבל ללימודים במחיר זול ביחס לארץ ולקבל סבסוד על לימודים במדינות האיחוד האירופאי ואף במקומות מסוימים לקבל לימודים בחינם, גם לתלמידי ישיבות שרוצים ללכת ללמוד בישיבות בחו"ל אזרחות אירופאית יכולה לחסוך המון ולהקל על המעבר.

חרדים ספרדים זה הזמן שלכם להוציא דרכון פורטוגלי ולהיות חלק מהאיחוד האירופאי!

חרדים ספרדים זאת ההזדמנות שלכם להחזיק בעוד דרכון שיכול להקל עליכם בנסיעות, טיולים, לחבר אתכם עם קהילות יהודיות באירופה ואף לחסוך לכם כסף על לימודים וקבלה לישיבות בחו"ל.